Wednesday, April 12, 2023

Login HRMIS dan E-Operasi Kementerian Pendidikan Malaysia : Kemaskini Data Rekod Peribadi

Maklumat login Hrmis dan e-operasi adalah seperti berikut (Sila klik link) :

Hrmis : https://hrmis2.eghrmis.gov.my/

E-Operasi : https://eoperasi.moe.gov.my/

Pendidik yang memerlukan cuti hendaklah memaklumkan kepada ketua jabatan dan kemudian mengisi Hrmis. Setelah mengisi Hrmis hendaklah memaklumkan kepada ketua jabatan untuk mendapatkan kelulusan, barulah boleh bercuti kerana CRK atau MC.

Pendidik juga perlu memastikan data dalam Hrmis adalah berintegriti. Ini boleh disemak melalui Penolong Kanan Pentadbiran. Pendidik perlu membuat semakan semua Elemen Profile Perkhidmatan Data Hrmis adalah 100% berintegriti. Bagi Elemen Profile rekod peribadi yang tidak berintegriti, pendidik perlu mengambil tindakan Kemaskini data peribadi masing-masing. Pastikan mata gaji selaras dengan jumlah dan tarikh PGT yang betul dan terkini.

Semakan Data :

1. Sila semak Data Rekod Peribadi sebelum membuat pengemaskinian.

2. Pendidik yang lupa kata laluan, perlu reset kata laluan sendiri menggunakan email yang telah didaftarkan di dalam sistem Hrmis.

3. Semua maklumat wajib diisi dengan lengkap dan terkini.

4. Maklumat ibubapa wajib didaftarkan jika pendidik berstatus bujang. Maklumat ibubapa juga perlu bagi memudahkan urusan EGL / Rawatan Hospital.

No comments:

Post a Comment

TARIKH DAN JADUAL PEMBAYARAN GAJI KAKITANGAN AWAM 2023

Raya dah dekat, anak nak sekolah, perlu pergi bercuti dan bayar bil elektrik, air, internet. Bila ya tarikh gaji kakitangan awam Malaysia 20...